• Navigatie Update Door Hooftman Volvo

KAARTEN NAVIGATIE UPDATEN

Zorgeloze mobiliteit. Dat is waar we voor staan. Bij Hooftman Volvo bent u aan het juiste adres voor jaarlijks onderhoud, APK, aircocheck en reiniging, Service op Maat en schadeherstel. Ook voor het updaten van de navigatie kaarten bent u welkom!

Jaarlijks komen er vele nieuwe autowegen, snelwegen en andere paden bij. Het Sensus Navigation systeem in uw Volvo kunnen wij up-to-date houden door de nieuwste kaarten te laden.

U kunt ook eenvoudig zelf deze kaarten updaten, via de Volvo Cars website. Bekijk hier de beschikbare kaarten. Kunt u de juiste kaarten niet vinden of lukt het downloaden niet? 

Aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen. Ons team helpt u graag! Kom langs op een van onze vestigingen of neem online contact met ons op.

Navigatie By Hooftman
Monteur Hooftman

Ook na de aankoop van uw Volvo zijn we graag uw vaste servicepunt:

Bij een auto met internetverbinding zijn meerdere autosystemen rechtstreeks vanaf het middendisplay bij te werken.

Navigatie Updates vanuit de auto

(Geldt alleen voor een auto met internetverbinding.)

Hieronder volgen veelgestelde vragen en antwoorden over updates die rechtstreeks vanuit de auto worden verricht.

Wat betekent de melding “No connection to service”?

De melding “No connection to service” houdt in, dat er geen verbinding is met de desbetreffende dienst. Er zijn meerdere oorzaken te bedenken voor het feit dat er geen verbinding is. Hier volgt een lijst met mogelijke oorzaken en oplossingen.

Zorg op een van de onderstaande manieren ervoor dat uw auto een actieve internetverbinding heeft:

Start de app vervolgens opnieuw door terug te gaan naar het homescherm en vervolgens op Download Center te tikken.

Category: Navigatie

Start de app opnieuw door terug te gaan naar het homescherm en vervolgens op Download Center te tikken. Er wordt een nieuwe zoekopdracht gestart, waarbij een aanvraag naar de applicatiemanager wordt gestuurd. Als de foutmelding 12 uur lang herhaaldelijk verschijnt, is de dienst mogelijk tijdelijk onbereikbaar of wegens onderhoud niet beschikbaar. Neem voor meer hulp contact op met de Volvo-dealer of de klantenservice van Volvo Cars, als de fout langer dan 48 uur aanhoudt.

Category: Navigatie

Als de internetverbinding van de auto wegvalt tijdens een lopende update, is het zaak de internetverbinding te controleren en de functie opnieuw te starten.

Category: Navigatie

Als een lopende update vastloopt, ondanks dat de auto opnieuw is gestart, kunt u een erkende Volvo-werkplaats bezoeken om het probleem te laten verhelpen.

Category: Navigatie

Er is maximaal 10 GB aan ruimte voor apps. Als de beschikbare ruimte op is, zijn rechtstreekse updates vanuit de auto niet mogelijk. Bij opslag van grote hoeveelheden offlinemuziek kan de geheugenruimte vol raken. Maak ruimte vrij door bijvoorbeeld een app of opgeslagen offlinemuzieklijsten te verwijderen.

Category: Navigatie

Als het infotainmentsysteem van de auto spontaan opnieuw opstart tijdens een lopende installatie van een app of een systeemupdate, kunt u proberen of u de app of de systeemupdate opnieuw kunt installeren. Als dat geen soelaas biedt, breng dan voor verdere hulp een bezoek aan een erkende Volvo-werkplaats.

Category: Navigatie

Als u bij het verrichten van een kaartupdate de melding Schakel motor uit, verlaat auto krijgt en de melding na het opnieuw starten niet verdwijnt, breng dan voor verdere hulp een bezoek aan een erkende Volvo-werkplaats. Indien mogelijk kunt u ook 14 dagen wachten, dan verdwijnt het bericht vanzelf.

Category: Navigatie

Load More

Werkplaatsafspraak

Werkplaats afspraak

Occasions

Onze voorraad

Proefrijden

Boek een proefrit