Als een kaartupdate blijft steken bij de melding Schakel motor uit, verlaat auto

Als u bij het verrichten van een kaartupdate de melding Schakel motor uit, verlaat auto krijgt en de melding na het opnieuw starten niet verdwijnt, breng dan voor verdere hulp een bezoek aan een erkende Volvo-werkplaats. Indien mogelijk kunt u ook 14 dagen wachten, dan verdwijnt het bericht vanzelf.

Als het infotainmentsysteem spontaan opnieuw opstart tijdens een lopende installatie/update

Als het infotainmentsysteem van de auto spontaan opnieuw opstart tijdens een lopende installatie van een app of een systeemupdate, kunt u proberen of u de app of de systeemupdate opnieuw kunt installeren. Als dat geen soelaas biedt, breng dan voor verdere hulp een bezoek aan een erkende Volvo-werkplaats.

Te veel apps geïnstalleerd

Er is maximaal 10 GB aan ruimte voor apps. Als de beschikbare ruimte op is, zijn rechtstreekse updates vanuit de auto niet mogelijk. Bij opslag van grote hoeveelheden offlinemuziek kan de geheugenruimte vol raken. Maak ruimte vrij door bijvoorbeeld een app of opgeslagen offlinemuzieklijsten te verwijderen.

Als een lopende update of download vastloopt, ondanks dat de auto opnieuw is gestart

Als een lopende update vastloopt, ondanks dat de auto opnieuw is gestart, kunt u een erkende Volvo-werkplaats bezoeken om het probleem te laten verhelpen.

De internetverbinding van de auto valt weg tijdens de update

Als de internetverbinding van de auto wegvalt tijdens een lopende update, is het zaak de internetverbinding te controleren en de functie opnieuw te starten.

U hebt de dienst 12 maanden niet gebruikt

Als u de dienst Download Center 12 maanden lang niet hebt gebruikt, zal de eerstvolgende keer dat u de dienst gebruikt de activering langer (zo’n 60 seconden) duren. Een volgende keer dat u de applicatiemanager gebruikt, zal de activering sneller verlopen (mits er minder dan 12 maanden zijn verstreken sinds het laatste gebruik).

Er is een actieve internetverbinding, maar de applicatiemanager is niet beschikbaar

Start de app opnieuw door terug te gaan naar het homescherm en vervolgens op Download Center te tikken. Er wordt een nieuwe zoekopdracht gestart, waarbij een aanvraag naar de applicatiemanager wordt gestuurd. Als de foutmelding 12 uur lang herhaaldelijk verschijnt, is de dienst mogelijk tijdelijk onbereikbaar of wegens onderhoud niet beschikbaar. Neem voor meer hulp contact op met de Volvo-dealer of de klantenservice van Volvo Cars, als de fout langer dan 48 uur aanhoudt.

Uw auto heeft geen internetverbinding

Zorg op een van de onderstaande manieren ervoor dat uw auto een actieve internetverbinding heeft:

Start de app vervolgens opnieuw door terug te gaan naar het homescherm en vervolgens op Download Center te tikken.

Werkplaats

Ja, u kunt tegen betaling een vervangende auto of een (elektrische) leenfiets mee krijgen.

Category: Aftersales

Voor het veilig en betrouwbaar functioneren van uw auto is goed onderhoud belangrijk. In het serviceboekje staat bij welke kilometrage de auto onderhoud nodig heeft. Door de controles en vervangingen voorkomt u vroegtijdige slijtage, eventuele hoge kosten bij defecten en de kans op verhoogd brandstof- of olieverbruik.

Category: Aftersales

U kunt een afspraak maken bij de receptie op een van onze vestigingen. Ook kunt u eenvoudig via onze website een afspraak inplannen.

Category: Aftersales

Wij hebben vestigingen in Waddinxveen, Schoonhoven, Woerden en Alphen aan den Rijn.

Category: Aftersales

Staat u met pech langs de weg, dan kunt u contact opnemen met Volvo Assistance (NL: 0800 865 86 22 77 / EU: + 31 70 314 51 76)

Category: Aftersales

Load More

Ik heb technische problemen met mijn Volvo. Wat nu?

Staat u met pech langs de weg, dan kunt u contact opnemen met Volvo Assistance (NL: 0800 865 86 22 77 / EU: + 31 70 314 51 76)