De gesprekken over het implementeren van de nieuwe Volvo Dealerstandards, de huisstijl, maakten al snel duidelijk dat er veel wensen waren die tot een grotere verbouwing zouden leiden. Na de verbouwing moet Hooftman niet alleen voldoen aan de Volvo huisstijl, maar ook voorbereid zijn op wat de markt de komende jaren van ons gaat verwachten. Daarvan is de groeiende markt voor occasions een belangrijk aspect. Die markt ontwikkelt zich razendsnel en de kopers zijn veeleisender dan ooit.

Ook voor de continuïteit van Hooftman als organisatie zijn de gebruikte auto’s belangrijker dan ooit te voren. Occasionmanager Jeroen Schulze legt dat belang uit; “De groei van de occasionverkoop heeft ook een economisch belang. Ten opzicht van de afgelopen jaren, waarin veel auto’s geselecteerd werden op fiscale voordelen, zullen we minder nieuwe Volvo’s gaan verkopen. Daarbij veranderen de onderhoudsintervallen waardoor de moderne Volvo’s minder vaak onze werkplaats bezoeken. Door de verhouding tussen de aantallen nieuw en gebruikt verkochte Volvo’s aan te passen kunnen we zorgen voor voldoende inkomsten. We zijn daarom continu bezig om te zorgen dat onze organisatie een solide toekomst heeft, niet alleen voor de klant maar ook voor onze medewerkers en hun gezinnen.”
2017 verbouwing Woerden occasions extern 1240