Als officieel Volvo dealer wordt er door Volvo Car Nederland (VCNL) en Volvo Car Corporation (VCC) in Zweden van ons verwacht dat wij herkenbaar zijn als onderdeel van de Volvo organisatie. Die herkenbaarheid, samengevat als huisstijl, krijgt natuurlijk om de paar jaar een opfrisbeurt. De nieuwe huisstijl moet komende jaren worden doorgevoerd bij alle Volvo dealers, voor Hooftman is Woerden de eerste vestiging die de update krijgt.

Ivor Hooftman vertelt “het wijzigen van de huisstijl in onze bedrijven is deze keer een stuk ingrijpender dan voorheen. Zo wordt van ons ook verwacht dat we naast update van de showroom ook de werkplaats klaar maken voor VPS, Volvo Personal Service. Maar vooral het aanpassen van de showroom is eigenlijk een stevige investering die niets toevoegt. Onze service verandert er niet door, de klant is er niet bij gebaat. Vandaar dat we gelijk zijn gaan kijken hoe we kunnen bouwen aan een toekomstbestendig pand dat zijn waarde behoud. Dan maken we de investering toch nog een beetje rendabel.”

Het verhaal wordt aangevuld door Martine Hooftman “Over Volvo Personal Service en wat dat voor de klant voor voordelen heen, zullen we later meer vertellen. Maar als het aanpassen van de huisstijl zo’n ingrijpende klus wordt, ga je gelijk verder nadenken over de aspecten van het pand die beter kunnen. Sommige dingen zijn een beetje onlogisch en ingehaald door de tijd. Van de andere kant is de markt veranderd en mogen de klanten meer van ons verwachten. Daar gaan we nu op inspelen.”
2017 verbouwing Woerden VPS 1 1240