Volvo gaat als eerste autofabrikant ter wereld de immens populaire muziekstreamingdienst Spotify integreren in zijn nieuwe modellen, te beginnen met de nieuwe Volvo XC90, S90 en V90. Dat heeft Volvo Cars bekendgemaakt op de telecombeurs Mobile World Congress in Barcelona. Bekijk hier de film.

Volvo werkt nauw samen met Spotify om een zo natuurlijk en herkenbaar mogelijke gebruikersinterface voor in de auto te creëren. Dankzij de op maat gemaakte interface is een smartphone niet langer noodzakelijk voor het streamen van muziek in de auto. “Iedereen die gebruikmaakt van Spotify weet hoe geweldig deze muziekstreamingdienst is – je hebt altijd en overal toegang tot je favoriete muziek. We zijn erg trots op onze unieke en op maat gemaakte interface voor Spotify”, aldus Björn Annual, Senior Vice President, Marketing Sales en Service bij Volvo Cars.

Om toegang te krijgen tot Spotify is een Premium-abonnement nodig. Nieuwe gebruikers kunnen Spotify gedurende 30 dagen gratis op proef nemen. De app is verkrijgbaar voor Volvo-rijders in alle landen waar Spotify beschikbaar is. “Natuurlijk blijft het gewoon mogelijk in de auto muziek af te spelen via de Spotify-app op de smartphone of de in-car-app die al je favoriete playlists, artiesten en albums bevat. Dankzij Spotify’s hoge streamingkwaliteit haal je bovendien het beste uit het Bowers & Wilkins soundsystem in de nieuwe XC90, S90 en V90”, zegt Björn Annual.

Het is ook mogelijk om in Volvo-modellen Spotify-muziek te streamen via Bluetooth of Apple CarPlay. Het Volvo infotainmentsysteem Sensus in de nieuwe XC90, S90 en V90 biedt echter een veel rijkere ervaring dan dergelijke applicaties kunnen leveren. Volvo’s geïntegreerde Spotify-applicatie bevat de zeer gewaardeerde Spotify Connect-functionaliteit. Daarmee kunnen passagiers hun mobiele devices gebruiken als afstandsbediening voor de Spotify in-car app, zonder eerst hun device te hoeven aansluiten op de auto.

2016 model S90 man 1240