Volvo Cars brengt in de nieuwe campagne voor de populaire Volvo XC60 een eerbetoon aan zijn gevarieerde en almaar groeiende personeelsbestand. De campagne is in de sfeer van het succesvolle ‘Made by Sweden’ thema dat Volvo Cars de afgelopen tijd heeft gebruikt. Bekijk de hele campagnefilm hier op YouTube.

Deze keer is de hoofdrol niet voor sterren als voetballegende Zlatan Ibrahimovic en popiconen Robyn en Avicii – de Zweedse autofabrikant heeft ervoor gekozen om zijn eigen helden in de spotlights te zetten: de medewerkers. In de nieuwe campagne zien we zodoende Volvo-medewerkers van verschillende achtergronden en functies door de hele Volvo-organisatie – van ontwerpers en ontwikkelaars tot fabrieksmedewerkers. 

‘Diversiteit op de werkvloer heeft vele voordelen. Verschillende benaderingen en kritisch denken zijn onmisbaar bij het ontwikkelen van nieuwe creaties. Kijk naar het grote succes van de prijswinnende XC90 en onze recordverkoop in 2015 en je snapt wat een enorme impact diversiteit bij Volvo heeft. Wij geloven dat een groot deel van ons aanhoudende succes te danken is aan diversiteit en aan wat wij de “Volvo spirit” noemen’, zegt Björn Annwall, Senior Vice President Marketing, Sales en Service bij Volvo Cars.

2016 sfeer people ontwerp XC60campagne 1240

Made by Sweden
De kenmerkende mix van slimme functionaliteit, toonaangevende veiligheid en vooruitstrevend design die Volvo’s manier van premium auto’s maken weerspiegelt, is gebaseerd op Volvo’s strategie om producten te maken die mensen begrijpen, ondersteunen en hun leven makkelijker maken. ‘Ons personeelsbestand groeit jaarlijks met onze verkoop mee. Op dit moment dragen er bijna vijftig verschillende nationaliteiten bij aan het design, de marketing, verkoop en service van onze auto’s. Diversiteit draait niet alleen om leeftijd, geslacht, seksuele voorkeur of afkomst – het gaat om het benutten van de kennis, ervaring en persoonlijkheden van de mensen die bij ons komen werken. Wij geloven dat diversiteit bijdraagt aan het maken van betere producten’, besluit Björn Annwall.

In de nieuwe campagne zien we Volvo-medewerkers van verschillende achtergronden en functies door de hele Volvo-organisatie – van ontwerpers en ontwikkelaars tot fabrieksmedewerkers. In Nederland gaat deze campagne vandaag in premiere en is veelvuldig als onder andere televisiecommercial van zestig seconden te zien.

2016 sfeer people fabriek XC60campagne 1240

2016 XC60 PowerBlue buiten statisch 1240

Private lease

Hooftman Tweets