Volvo legt in het nieuwe modeljaar de nadruk op een perfecte mix van prestaties, efficiency en comfort. In 2013 startte Volvo met de uitrol van een nieuwe generatie in eigen huis ontwikkelde viercilinder Drive-E-motoren. Dit jaar groeit het aanbod verder met de introductie van weer een reeks nieuwe viercilinderkrachtbronnen met diverse vermogens.

'Dit is het begin van een nieuw tijdperk bij Volvo', zegt Michael Fleiss, die bij Volvo verantwoordelijk is voor de motorenontwikkeling. 'Wij zijn vereerd door de interesse en de positieve respons die we krijgen voor ons jongste motorenprogramma. In 2015 introduceren we van de Drive-E-motoren diverse nieuwe vermogensvarianten. Daarmee bieden we een bredere keuze uit efficiënte, maar ook heel sterke krachtbronnen. Het betekent ook dat in alle nieuwe Volvo's een Zweeds hart klopt. En we introduceren dit jaar de Twin Engine-technologie in de volledig nieuwe XC90.'

Toonaangevend laag brandstofverbruik
Volvo zet dit jaar andermaal een paar stappen voorwaarts met de verdere verlaging van de CO2-uitstoot. In de afgelopen jaren is bovendien in het premiumsegment toch al een van de hoogste reducties bereikt, zeker ten opzichte van het gewicht van de diverse modellen. De V40 D2 met de nieuwe in Zweden ontwikkelde 2,0-liter viercilinder dieselmotor, gekoppeld aan een handgeschakelde versnellingsbak, scoort een superlage uitstoot van 82 g/km. De S60 D2 met handgeschakelde transmissie is eveneens in zijn klasse toonaangevend, met een uitstoot van slechts 96 g/km. Met dezelfde motor zit de V60 D2 op een zeer competitieve 98 g/km.

Sfeer V60 2015 sunset driving 1100x500

Private lease

Hooftman Tweets